Kierrätyskaverin palveluehdot

PALVELUEHDOT

Päivitetty: 25.11.2025

1. Yleistä

Nämä palveluehdot koskevat kierrätyskaverin palvelua (jäljempänä “Palvelu”). Palvelun tarjoaa yritys nimeltä TommiV Consulting (Y-tunnus: 2914056-8), jäljempänä “Palveluntarjoaja”.

Palvelun käyttäjä (“Asiakas”) hyväksyy nämä ehdot asioidessaan Palveluntarjoajan kanssa. Ehdot määrittelevät säännöt koskien tavaroiden myyntiä Asiakkaan puolesta, myyntikorvauksia, vastuita ja velvoitteita.

2. Palvelun kuvaus

Palvelu on toistaiseksi saatavilla ainoastaan Espoon, Kirkkonummen, Helsingin ja Vantaan kaupunkien alueilla.

Palveluntarjoaja myy Asiakkaan omistamia tavaroita verkossa omien kanaviensa kautta.
Palvelu sisältää mm.:

  • tuotekuvauksen ja -listauksen laatimisen

  • valokuvauksen

  • myyntikanavien valinnan

  • hinnan arvioinnin

  • myynnin hoidon

  • asiakaspalvelun ostajille

  • tuotteiden lähetyksen tai luovutuksen ostajalle.

  • tuotteiden säilytyksen myynnin keston ajan

  • raportit (kuvattu tarkemmin alla)

Kierrätyskaveri toimittaa asiakkaalle seuraavat raportit:

  • Taulukko myyntiin listatuista tuotteista alustavine myyntihintoineen myynnin alkaessa

  • Toinen taulukko myydyistä tuotteista ja toteutuneista myyntihinnoista kun kaikki tuotteet on myyty tai 4kk kuluttua myynnin aloituksesta.

3. Sopimussuhde

Asiakas luovuttaa myytävän tuotteen Palveluntarjoajalle ja antaa oikeuden:

  1. päättää myyntikanavasta

  2. laatia ilmoituksen

  3. hinnoitella tuote

  4. periä sovitun myyntiprovision

Omistusoikeus tuotteisiin säilyy Asiakkaalla loppuraportin saamiseen asti. Loppuraportin saamisen jälkeen asiakas voi päättää, haluaako hän tuotteet takaisin itselleen, vai voiko ne toimittaa kierrätykseen tai hyväntekeväisyyteen. Loppuraportin toimituksen jälkeen asiakkaalla on kolme (3) päivää aikaa ilmoittaa Kierrätyskaverille, jos hän haluaa myymättömät tuotteet itselleen takaisin. Mikäli asiakas ei ilmoita haluavansa tuotteet takaisin edellämainitun ajan puitteissa, Kierrätyskaverilla on oikeus toimittaa loput tavarat kierrätykseen.

4. Myyntiehtojen hyväksyminen

Asiakas hyväksyy, että:

  • Palveluntarjoaja päättää tuotteen lopullisesta myyntihinnasta

  • Palveluntarjoaja voi tarjota ostajalle kohtuullista alennusta nopean myynnin varmistamiseksi

  • Palveluntarjoaja voi kieltäytyä tuotteen myynnistä, jos se ei täytä näissä palveluehdoissa määriteltyjä laatuvaatimuksia.

  • Palveluntarjoajalla on oikeus olla hyväksymättä asiakkaan tuotteita myyntiin, jos niiden noutaminen asiakkaan luota on taloudellisesti kannattamatonta

5. Provisio ja maksut

Palveluntarjoajan provisio on 50% tuotteen toteutuneesta alv-verottomasta myyntihinnasta, ellei toisin sovita.

Palveluntarjoaja on ALV-velvollinen. ALV vähennetään tuotteen myyntihinnasta ennen asiakkaan ja myyjän provisioiden laskemista.

Asiakkaan osuus toteutuneista myyntihinnoista maksetaan viikon (7 päivää) kuluessa loppuraportin toimittamisesta asiakkaan toivomalle pankkitilille.

Esimerkkilaskelma:

Tuotteet on myyty seuraavasti: pelikonsoli 150€, vaatteet 20€ ja maljakko 30€. Yhteensä 200€.

Arvonlisäveroton myyntihinta yhteensä 159,36€.

Asiakkalle maksetaan 50%: 79,68€

6. Asiakkaan velvollisuudet

Asiakkaan tulee:

  • toimittaa vain omistamiaan tuotteita

  • luovuttaa vain ehjiä ja toimintakuntoisia tuotteita

Palveluntarjoaja pidättää oikeuden kieltäytyä myymästä tavaraa, joka on laitonta, vaarallista, huonokuntoista tai myyntiin sopimatonta.

7. Tuotteiden kunto ja aitous

Asiakas vastaa tuotteen aitoudesta ja kunnosta.
Jos ostaja tekee reklamaation:

  • Palveluntarjoaja käsittelee asian

  • Reklamaatio sekä siihen liittyvät postituskulut vähennetään asiakkaalle maksettavasta korvauksesta, mikäli reklamaatio johtuu rikkinäisestä tuotteesta, virheistä tai väärennöksestä.

8. Vastuunrajoitus ja myytävien tavaroiden rajoitukset

Palveluntarjoaja ei vastaa:

  • tuotteen myyntiajan pituudesta

  • tuotteen hinnasta tai myynnin onnistumisesta

  • kolmansien osapuolien (esim. kuljetusyritysten) aiheuttamista vahingoista

Palveluntarjoaja vastaa tavaran säilytyksestä huolellisesti sillä aikaa, kun se on hänen hallussaan.

Emme ota vastaan vaatteita tai muuta tavaraa, joka on ostettu Aliexpressistä, Temusta, Sheinistä tai muista ultrapikamuodin verkkokaupoista. Jos asiakas toimittaa tällaisia tuotteita myyntiin, häneltä voidaan periä kierrätysmaksu.

Emme ota myyntiin huonekaluja tai muita erityisen suurikokoisia tavaroita.

9. Toimitus ja logistiikka

Palveluntarjoaja vastaa tuotteen luovuttamisesta ostajalle.
Mahdolliset lähetyskulut veloitetaan ostajalta.

10. Tuotteiden palautus Asiakkaalle

Jos tuote ei myy 4 kuukauden kuluessa, Palveluntarjoaja voi:

  • palauttaa tuotteen Asiakkaalle, tai

  • toimittaa tuotteen kierrätykseen tai hyväntekeväisyyteen.

Tuotteiden palautuksesta asiakkaalle voidaan periä 15€ toimitusmaksu. Jos asiakas noutaa tuotteet itselleen, palautus on ilmainen. Tavaroiden toimituksesta kierrätykseen tai hyväntekeväisyyteen ei peritä toimitusmaksua.

11. Sopimuksen päättyminen

Asiakas voi pyytää tuotteiden poistamista myynnistä ennen 4 kuukauden määräaikaa, jos tuotteita ei ole jo myyty. Jos asiakas keskeyttää myynnin, palveluntarjoajalla on oikeus veloittaa asiakkaalta kohtuulliset kulukorvaukset turhaan tehdystä myyntityöstä.

Palveluntarjoajalla on oikeus päättää sopimus ja palauttaa tuotteet Asiakkaalle milloin tahansa.

12. Tietojen käsittely

Palveluntarjoaja käsittelee asiakkaan henkilötietoja tietosuojalainsäädännön mukaisesti.
Tietoja käytetään ainoastaan:

  • myynnin hoitamiseen

  • maksujen suorittamiseen

  • lakisääteisiin velvoitteisiin.

13. Ehtojen muuttaminen

Palveluntarjoajalla on oikeus päivittää palveluehtoja milloin tahansa.
Ajankohtaiset ja voimassaolevat palveluehdot ovat näkyvissä tällä sivulla.

14. Sovellettava laki ja riidanratkaisu

Palveluun sovelletaan Suomen lakia.
Mahdolliset riidat pyritään ratkaisemaan ensisijaisesti neuvottelemalla.
Ellei sovintoa synny, riita ratkaistaan Länsi-Uudenmaan käräjäoikeudessa.