Kierrätyskaverin palveluehdot
PALVELUEHDOT
Päivitetty: 25.11.2025
1. Yleistä
Nämä palveluehdot koskevat kierrätyskaverin palvelua (jäljempänä “Palvelu”). Palvelun tarjoaa yritys nimeltä TommiV Consulting (Y-tunnus: 2914056-8), jäljempänä “Palveluntarjoaja”.
Palvelun käyttäjä (“Asiakas”) hyväksyy nämä ehdot asioidessaan Palveluntarjoajan kanssa. Ehdot määrittelevät säännöt koskien tavaroiden myyntiä Asiakkaan puolesta, myyntikorvauksia, vastuita ja velvoitteita.
2. Palvelun kuvaus
Palvelu on toistaiseksi saatavilla ainoastaan Espoon, Kirkkonummen, Helsingin ja Vantaan kaupunkien alueilla.
Palveluntarjoaja myy Asiakkaan omistamia tavaroita verkossa omien kanaviensa kautta.
Palvelu sisältää mm.:
tuotekuvauksen ja -listauksen laatimisen
valokuvauksen
myyntikanavien valinnan
hinnan arvioinnin
myynnin hoidon
asiakaspalvelun ostajille
tuotteiden lähetyksen tai luovutuksen ostajalle.
tuotteiden säilytyksen myynnin keston ajan
raportit (kuvattu tarkemmin alla)
Kierrätyskaveri toimittaa asiakkaalle seuraavat raportit:
Taulukko myyntiin listatuista tuotteista alustavine myyntihintoineen myynnin alkaessa
Toinen taulukko myydyistä tuotteista ja toteutuneista myyntihinnoista kun kaikki tuotteet on myyty tai 4kk kuluttua myynnin aloituksesta.
3. Sopimussuhde
Asiakas luovuttaa myytävän tuotteen Palveluntarjoajalle ja antaa oikeuden:
päättää myyntikanavasta
laatia ilmoituksen
hinnoitella tuote
periä sovitun myyntiprovision
Omistusoikeus tuotteisiin säilyy Asiakkaalla loppuraportin saamiseen asti. Loppuraportin saamisen jälkeen asiakas voi päättää, haluaako hän tuotteet takaisin itselleen, vai voiko ne toimittaa kierrätykseen tai hyväntekeväisyyteen. Loppuraportin toimituksen jälkeen asiakkaalla on kolme (3) päivää aikaa ilmoittaa Kierrätyskaverille, jos hän haluaa myymättömät tuotteet itselleen takaisin. Mikäli asiakas ei ilmoita haluavansa tuotteet takaisin edellämainitun ajan puitteissa, Kierrätyskaverilla on oikeus toimittaa loput tavarat kierrätykseen.
4. Myyntiehtojen hyväksyminen
Asiakas hyväksyy, että:
Palveluntarjoaja päättää tuotteen lopullisesta myyntihinnasta
Palveluntarjoaja voi tarjota ostajalle kohtuullista alennusta nopean myynnin varmistamiseksi
Palveluntarjoaja voi kieltäytyä tuotteen myynnistä, jos se ei täytä näissä palveluehdoissa määriteltyjä laatuvaatimuksia.
Palveluntarjoajalla on oikeus olla hyväksymättä asiakkaan tuotteita myyntiin, jos niiden noutaminen asiakkaan luota on taloudellisesti kannattamatonta
5. Provisio ja maksut
Palveluntarjoajan provisio on 50% tuotteen toteutuneesta alv-verottomasta myyntihinnasta, ellei toisin sovita.
Palveluntarjoaja on ALV-velvollinen. ALV vähennetään tuotteen myyntihinnasta ennen asiakkaan ja myyjän provisioiden laskemista.
Asiakkaan osuus toteutuneista myyntihinnoista maksetaan viikon (7 päivää) kuluessa loppuraportin toimittamisesta asiakkaan toivomalle pankkitilille.
Esimerkkilaskelma:
Tuotteet on myyty seuraavasti: pelikonsoli 150€, vaatteet 20€ ja maljakko 30€. Yhteensä 200€.
Arvonlisäveroton myyntihinta yhteensä 159,36€.
Asiakkalle maksetaan 50%: 79,68€
6. Asiakkaan velvollisuudet
Asiakkaan tulee:
toimittaa vain omistamiaan tuotteita
luovuttaa vain ehjiä ja toimintakuntoisia tuotteita
Palveluntarjoaja pidättää oikeuden kieltäytyä myymästä tavaraa, joka on laitonta, vaarallista, huonokuntoista tai myyntiin sopimatonta.
7. Tuotteiden kunto ja aitous
Asiakas vastaa tuotteen aitoudesta ja kunnosta.
Jos ostaja tekee reklamaation:
Palveluntarjoaja käsittelee asian
Reklamaatio sekä siihen liittyvät postituskulut vähennetään asiakkaalle maksettavasta korvauksesta, mikäli reklamaatio johtuu rikkinäisestä tuotteesta, virheistä tai väärennöksestä.
8. Vastuunrajoitus ja myytävien tavaroiden rajoitukset
Palveluntarjoaja ei vastaa:
tuotteen myyntiajan pituudesta
tuotteen hinnasta tai myynnin onnistumisesta
kolmansien osapuolien (esim. kuljetusyritysten) aiheuttamista vahingoista
Palveluntarjoaja vastaa tavaran säilytyksestä huolellisesti sillä aikaa, kun se on hänen hallussaan.
Emme ota vastaan vaatteita tai muuta tavaraa, joka on ostettu Aliexpressistä, Temusta, Sheinistä tai muista ultrapikamuodin verkkokaupoista. Jos asiakas toimittaa tällaisia tuotteita myyntiin, häneltä voidaan periä kierrätysmaksu.
Emme ota myyntiin huonekaluja tai muita erityisen suurikokoisia tavaroita.
9. Toimitus ja logistiikka
Palveluntarjoaja vastaa tuotteen luovuttamisesta ostajalle.
Mahdolliset lähetyskulut veloitetaan ostajalta.
10. Tuotteiden palautus Asiakkaalle
Jos tuote ei myy 4 kuukauden kuluessa, Palveluntarjoaja voi:
palauttaa tuotteen Asiakkaalle, tai
toimittaa tuotteen kierrätykseen tai hyväntekeväisyyteen.
Tuotteiden palautuksesta asiakkaalle voidaan periä 15€ toimitusmaksu. Jos asiakas noutaa tuotteet itselleen, palautus on ilmainen. Tavaroiden toimituksesta kierrätykseen tai hyväntekeväisyyteen ei peritä toimitusmaksua.
11. Sopimuksen päättyminen
Asiakas voi pyytää tuotteiden poistamista myynnistä ennen 4 kuukauden määräaikaa, jos tuotteita ei ole jo myyty. Jos asiakas keskeyttää myynnin, palveluntarjoajalla on oikeus veloittaa asiakkaalta kohtuulliset kulukorvaukset turhaan tehdystä myyntityöstä.
Palveluntarjoajalla on oikeus päättää sopimus ja palauttaa tuotteet Asiakkaalle milloin tahansa.
12. Tietojen käsittely
Palveluntarjoaja käsittelee asiakkaan henkilötietoja tietosuojalainsäädännön mukaisesti.
Tietoja käytetään ainoastaan:
myynnin hoitamiseen
maksujen suorittamiseen
lakisääteisiin velvoitteisiin.
13. Ehtojen muuttaminen
Palveluntarjoajalla on oikeus päivittää palveluehtoja milloin tahansa.
Ajankohtaiset ja voimassaolevat palveluehdot ovat näkyvissä tällä sivulla.
14. Sovellettava laki ja riidanratkaisu
Palveluun sovelletaan Suomen lakia.
Mahdolliset riidat pyritään ratkaisemaan ensisijaisesti neuvottelemalla.
Ellei sovintoa synny, riita ratkaistaan Länsi-Uudenmaan käräjäoikeudessa.